Atgal

NVI pirmą kartą surengta konferencija „Sveikatos sistemos iššūkiai. Kaip išlaikyti darbuotoją?“

   Lap. 15, 2024

Nacionaliniame vėžio institute, Didžiojoje prof. Kazimiero Pelčaro salėje pirmą kartą surengta konferencija apie sveikatos sistemos iššūkius ir problemas, kylančias siekiant išlaikyti darbuotoją. Konferencijoje diskutuota apie tai, kodėl neveikia tradiciniai motyvavimo būdai ir kaip būtų galima juos pakeisti, kaip darbuotoją motyvuoti ne finansiškai, kaip pokyčiai prisideda prie organizacijos augimo. Konferencijoje taip pat diskutuota apie žmogiškųjų išteklių politiką, kartų skirtumus darbovietėje, organizacinę kultūrą, darbo efektyvumą, karjeros valdymą ir kitomis aktualiomis temomis.

Konferencijoje „Sveikatos sistemos iššūkiai. Kaip išlaikyti darbuotoją?“ pranešimus skaitė Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos skyriaus vedėja Diana Smaliukaitė, „Motivate“ konsultantas Kęstutis Vingilis, „HR kodas“ personalo verslo partnerė, komandos santykių specialistė dr. Rūta Klimašauskienė, gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis, „Gooliver“ asocijuota partnerė Greta Buikė, vidinės komunikacijos ekspertas, „Manager LT“ akademijos mokymų partneris, lektorius Dainius Rutkauskas, mindfulness trenerė, organizacijų komunikacijos ir rizikų valdymo konsultantė Janina Sabaitė-Melnikovienė, Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus Organizacinės kultūros poskyrio organizacinė psichologė-koordinatorė Lina Šopienė, CAN DO ir LinaLEAN įkūrėja ir savininkė Lina Jankauskienė, ALISA MANAGEMENT LABORATORY gyvenimo ir karjeros koučingo specialistė Kristina Kvietkauskaitė.

Konferencijos sumanytoja ir iniciatorė, Nacionalinio vėžio instituto Personalo valdymo skyriaus vedėja Jurgita Stirblienė kalbėjo, kad sveikatos sistemos sektoriui susiduriant su iššūkiais, kaip išlaikyti darbuotojus, į šią problemą reikia žiūrėti kompleksiškai, iš skirtingų perspektyvų.

„Džiaugiuosi, šiandien galėdama jus pasveikinti konferencijoje „Sveikatos sistemos iššūkiai. Kaip išlaikyti darbuotoją?“. Tema tikrai labai aktuali. Ypač šiandien, kai sveikatos priežiūros sektorius susiduria su daugybe iššūkių, tiek dėl darbuotojų trūkumo, tiek dėl didėjančio darbo krūvio. Ir, žinoma, dėl emocinio ir psichologinio išsekimo. Šioje konferencijoje gilinsimės į įvairius aspektus: kaip galime kurti tvarias darbo sąlygas, skatinti darbuotojų įsitraukimą ir pasitenkinimą. Ir, svarbiausia, kaip užtikrinti, kad mūsų sveikatos priežiūros specialistai jaustųsi vertinami ir turėtų motyvaciją dirbti šioje svarbioje sveikatos priežiūros srityje. Šiandien išgirsime lektorių pranešimus, kurie pasidalins savo žiniomis, patirtimi, kaip spręsti šiuos iššūkius. Taip pat turėsime galimybę užduoti klausimus, pasidalinti savo mintimis, galbūt, kūrybiniais sprendimais, kurie gali padėti stiprinti mūsų sveikatos priežiūros sistemą ir išlaikyti svarbiausią jos resursą – darbuotoją,“ – prieš konferenciją dalyvius sveikino J. Stirblienė.

Nacionalinio vėžio instituto direktorius doc. dr. Valdas Pečeliūnas akcentavo, kad nors sveikatos sistema yra orientuota į pacientą, tik motyvuoti ir savo darbu patenkinti darbuotojai gali jam suteikti kokybiškas paslaugas. „Pirmiausia, norėčiau pasveikinti visus susirinkusius ir padėkoti organizatoriams – Jurgitai Stirblienei, kuri buvo šios idėjos autorė. Mes visi kalbame, kad sveikatos sistema orientuota į pacientą. Tai yra visiška tiesa, ji ir turi būti orientuota į pacientą. Bet sistemoje komponentų yra daug ir be kai kurių komponentų sistemos apskritai nebūtų. Motyvuoti darbuotojai, kurie yra patenkinti savo darbu, yra esminė sistemos dalis. Jokių patenkintų pacientų be laimingų darbuotojų būti negali. Žiūrėdami į šios konferencijos pavadinimą matome klausimą „kaip išlaikyti darbuotoją?“ Galime tikėtis dviejų žodžių: kaip pritraukti ir kaip išlaikyti? Norėčiau paminėti porą dalykų. Pirma, sveikatos sistemos paslaugos yra sudėtingos, dinamika – neįtikėtinai greita. Tai yra vienas iš dinamiškiausių sektorių. Kuo žmogus ilgiau dirba sistemoje, tuo jis labiau auga ir dirba efektyviau, geba teikti kokybiškesnes paslaugas. Todėl darbuotojų išlaikymas yra labai svarbus visos sistemos efektyvumui ir kokybei. Antras dalykas – darbuotojų pritraukimas vs. išlaikymas. Jeigu sistema stabili ar patiria iššūkių, turime kalbėti apie darbuotojo išlaikymą. Ko gero, niekam ne paslaptis, kad viešasis sektorius šiai dienai patiria didelį spaudimą iš privataus sektoriaus – darbuotojai išeina dirbti ten. Manau, kad ši konferencija yra atsakas į šios dienos iššūkius. Mano manymu, čia reikalingi tam tikri valstybiniai sprendimai, kurie nustatytų taisykles tarp viešojo ir privataus sektoriaus. Ir neabejotinai reikalingas viešojo sektoriaus įstaigų didelis žingsnis į priekį, kad mes būtume patrauklūs darbuotojui,“ – kalbėjo doc. dr. V. Pečeliūnas.

Konferencija buvo skirta įvairių lygių ir sričių vadovams, personalo specialistams, specialistams, turintiems pavaldžių darbuotojų, kitiems besidomintiems šia tema. Renginyje gyvai ir nuotoliu dalyvavo klausytojai iš visos Lietuvos.





Atnaujinta 2024-11-15 11:41